Nieuws

Toyota timmert flink aan de weg met haar bedrijfswagens. In oktober komt de ProAce City op de Nederlandse markt, en met het label Toyota Professional lanceert het merk een nieuwe merkstrategie. Daarbij komt dat het Japanse merk haar productgamma de komende jaren uitbreidt met volledig elektrische versies van de ProAce en ProAce City.

Het ambitieuze groeiplan werd onlangs bekend gemaakt op een speciaal daartoe belegd evenement in Rome.

De toenemende zorgen over de klimaatverandering en luchtkwaliteit leiden in veel Europese steden tot nieuwe, lage-emissievoorschriften. Hierdoor veranderen de behoeften en prioriteiten van gebruikers van lichte bedrijfswagens, vooral in stedelijke gebieden. Toyota introduceert volledig elektrische versies (Battery Electric Vehicle, BEV) van de ProAce en nieuwe ProAce City (de nieuwste aanwinst op basis van PSA’s International Van of the Year). De BEV Toyota’s komen respectievelijk in 2020 en 2021 naar Nederland.

Toyota heeft als merk een langetermijnvisie naar nul voertuigemissies en zal onverminderd blijven inzetten op een breed pakket van elektrische aandrijfvormen, zoals: zelfopladend hybride elektrisch, plug-in hybride elektrisch, batterij elektrisch en brandstofcel elektrisch (waterstof). Vanaf 2020 zal Toyota starten met de uitrol van volledig batterij elektrische voertuigen met meer dan 10 modellen wereldwijd. Met dit uitgebreide bedrijfswagenaanbod is Toyota naar eigen zeggen een nog sterkere speler die ruim 76 procent van de marktvraag bestrijkt.

Toyota maakt een bewuste keuze om haar eerste volledig elektrische auto in Nederland te introduceren in het bestelwagensegment. Binnen het streven naar zero emissions in 2050, is er op korte termijn enorm veel winst te behalen in de grootstedelijke gebieden. Met name de uitstoot van NOx (stikstofoxiden) en fijnstof kan fors teruggebracht worden wanneer bestelwagens niet meer op diesel rijden, maar volledig geëlektrificeerd worden. Maar liefst 24 procent van alle stikstofstofoxiden en zelfs 34 procent van alle fijnstofuitstoot komt voor rekening van bestelwagens met dieselmotoren1. Deze zijn veelal dagelijks binnen de stad op weg. Met de toename van online bestellingen (zo’n 10 procent alleen al in 2018) een belangrijke trend. Een volledig elektrische bestelwagen gaat direct bijdragen aan een betere luchtkwaliteit in onze steden.

In 2016 lanceerde Toyota de nieuwe Hilux, de ProAce familie en de Land Cruiser Van in Nederland. Met een stabiele groei heeft Toyota zich als aantrekkelijke speler op de Nederlandse bedrijfswagenmarkt gevestigd. Met de introductie van de nieuwe ProAce City, die vanaf midden oktober te koop is, is de ProAce familie compleet. Met dit uitgebreide bedrijfswagenaanbod is Toyota een nog sterkere speler die ruim 76 procent van de marktvraag bestrijkt. Hiermee is Toyota extra aantrekkelijk als totaalleverancier.

Het productoffensief van Toyota is voor het merk het uitgelezen moment om een nieuwe merkstrategie voor lichte bedrijfswagens te presenteren onder de naam Toyota Professional. Dit initiatief gaat leiden tot volledige focus en toewijding bij de Toyota Professional Bedrijfswagencentrums. Een nieuw showroomconcept, speciaal opgeleide dealermedewerkers, diverse showroommodellen en een nieuwe Toyota Professional website zorgen voor een speciale LCV-klantbeleving. Naast onverwoestbare bedrijfswagens levert Toyota compleet maatwerk zodat elke klus geklaard kan worden. Toyota stelt de ondernemer in staat om deze bedrijfswagens tegen de laagste kosten en met de meeste efficiëntie in te kunnen zetten. Full Service waarop de klant volledig kan vertrouwen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.