
Het Mobility Package, een pakket regels voor de transportsector, wordt momenteel door het Europees Parlement bekeken. Onderdeel ervan zijn regels die bij gebruik van een bestelauto boven 2,4 ton totaalgewicht voor internationaal transport een tachograaf voorschrijven. Branche-organisatie Evofenedex maakt zich zorgen.
De regel moet het gebruik van de zogeheten ‘Polensprinters’, bestelauto’s die voor lange tijd en over lange afstand worden ingezet voor goederenvervoer, sterk beperken.
Als het Mobility Package ongewijzigd wordt aangenomen, betekent dat dat ook Nederlandse bestelauto-eigenaren die met de bestelauto over de grens komen, een tachograaf moeten monteren en zich aan de rij- en rusttijden moeten houden.

Evofenedex is het niet eens met de voorstellen waarin de tachograaf verplicht wordt voor bestelauto’s. Het wil graag weten in welke mate de voorstellen de leden van Evofenedex treffen. Eigen vervoerders die met de bestelauto internationaal transport uitvoeren worden verzocht contact op te nemen met de ledenservice van Evofenedex.
Ik ben voor rijtijden wet voor alle beroeps vervoer . waarom verschil maken?
maar dan ook ALLE beroepsvervoer, ook de kleine bestelautootjes!!!
Hallo,
Gaat dit dan ook gelden voor vakantiegangers met een bestelbus van 3.5 ton
Wat te denken van de nu al s’nachts, overvolle duitse parkeerplaatsen.
En de transportkosten voor een lading van 1100 kg gaan dan zeker ook omhoog.
Een transport van Bosnië naar nederland duurt nu twee dagen. Zal dan zeker drie dagen duren.
Ben