Nieuws

BeMa koopt Ford Transit na autopech

BeMa uit Nieuw-Vennep heeft onlangs vier nieuwe Fords Transit gekocht via Ardea Auto Hoofddorp. Hoe men bij de Ford Transit uit kwam is een mooi verhaal: via autopech in de vakantie…

Berichtgeving met betrekking tot het in gebruik nemen van nieuwe bedrijfswagens gaat veelal gepaard met de motivering waarom voor een bepaald merk en/of model is gekozen. Wanneer je deze vraag stelt aan directeur/eigenaar van BeMa Interieurbouw en Betimmeringen in Nieuw-Vennep, Reuben Lange, bij de levering van vier nieuwe Ford Transits via Ardea Auto Hoofddorp, is het antwoord verrassend.

“Tijdens onze vakantie met familie en caravan in Italië kregen wij pech met de hybride techniek van onze personenauto. Na overleg met de dealer bleek het beter die auto door de ANWB op te laten halen en een vervangende auto af te leveren voor de terugreis. Nu zijn wij in totaal met zijn zessen, dus het moest een flinke auto zijn, die ook onze ruim bemeten caravan over de bergen moest kunnen trekken. Enigszins verrast waren we dan ook dat de vervangende auto een Ford Transit met dubbelcabine en trekhaak was. Maar alles paste er ruimschoots in, vrienden voegden er nog wat extra vakantiebagage aan toe in het vrachtgedeelte, de caravan werd aangekoppeld en wij gingen onderweg. Ik was direct onder de indruk van de luxe afwerking van deze auto, echt net een personenauto. Maar ook de techniek deed zijn werk meer dan voortreffelijk. Berg op, berg af, airco lekker aan en voldoende ruimte. Kortom een fijne auto die ons samen met de caravan prima naar huis heeft gebracht”, legt Reuben Lange lachend uit.

Bij terugkomst wachtte hem ook nog een zakelijk besluit. De bestaande bestelauto’s van BeMa Interieurbouw en Betimmeringen waren echt aan vervanging toe en op basis van de vakantie-ervaringen was die keus snel gemaakt. “Heel eerlijk heb ik er niet over nagedacht en ben direct naar bedrijfswagen-verkoopadviseur Simon Tump van Ardea Auto in Hoofddorp gegaan. Een direct door hem aangeboden proefrit heb ik vriendelijk afgeslagen. Ik wist immers als geen ander waartoe deze auto’s in staat waren en welk comfort ze te bieden hadden. Uiteindelijk hebben wij twee nieuwe Transit ’s 130 gekocht, een Transit Custom 105 en een Transit Connect 75. Ieder uitgevoerd met een diesel, handgeschakelde bak, trekhaak en de complete, comfortabele Trend-uitvoering. De betimmering in de laadbakken hebben de mannen zelf verzorgd, omdat ze daar allemaal hun eigen wensen hebben. Overigens kwamen die mannen allemaal uit andere merken bestelauto’s, maar zij delen nu mijn enthousiasme. Ze zijn goed te spreken over het zitcomfort, het overzicht dat je hebt, de complete uitrusting inclusief vaste navigatie, de trekkracht van de motor, ook met een geladen aanhanger en het totale bedieningsgemak. Daar kwam voor mij beslist het uitgebreide veiligheidspakket bij. Wat verder ook opvalt is het gunstige brandstofverbruik. Met deze nieuwe bussen hebben we ook geen problemen meer om met een dieselmotor stedelijke gebieden in te rijden, we beschikken immers over de nieuwste techniek en voldoen daarmee volledig ook aan onze MVO. De auto’s zijn door HDV Signmakers passend en netjes beletterd. Ardea Auto neemt het onderhoud voor zijn rekening en daarmee zijn wij voor de komende jaren weer helemaal klaar.”

BeMa Interieurbouw en Betimmeringen in Nieuw-Vennep bestaat inmiddels vijftig jaar en werd ruim elf jaar geleden door Reuben Lange overgenomen. “Wij maken meubilair voor kantoren, particulieren, keukens, balies, wandbetimmeringen, mobiele kantoren en alle andere zaken die met interieurbouw te maken hebben. Dat kan bijvoorbeeld met massief-, MDF- of spaanplaathout zijn, maar ook met kunststoffen, laminaten soms ook in combinatie met metaal. Dat laatste besteden we uit, maar kunnen wij wel weer samenvoegen. In de meeste gevallen komen de ontwerpen van architecten en/of aannemers, waarbij wij wel adviseren in de materialen en constructies. Om zo tot het juiste eindproduct te komen. In principe werken wij in heel Nederland en soms nog iets daarbuiten, maar het belangrijkste deel van het werk ligt wel in de Randstad. Er werken hier twaalf mensen en we maken de meeste producten in onze eigen werkplaats te Nieuw-Vennep. Afhankelijk van de grootte van het werk vervoeren wij het zelf met onze bestelauto’s met een aanhanger en besteden het anders uit aan een vervoerder”, besluit Reuben Lange.


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.