Nieuws

Maxus eDeliver 9 nu ook als chassis-cabine

Maxus presenteert de eDeliver 9 Chassis Cab, na de lancering eerder dit jaar van de eveneens volledig elektrische eDeliver 9 gesloten bestelauto. De Chassis Cab wordt volgens Maxus gekenmerkt de robuuste bouw en keuze uit diverse uitvoeringen, waardoor tal van mogelijkheden ontstaan voor opbouw. De levering start eind 2021. De Maxus eDeliver 9 is  verkrijgbaar vanaf 58.990 euro ex. BTW.

Maxus lanceert de eDeliver 9 Chassis Cab in vier configuraties, elk met een accu van 65 kWh. De Chassis Cab is er als L3 met een maximaal toegestane lengte van 6.529 mm en als L4 met een toegestane lengte van 6.835 mm. Zowel de L3 als de L4 is te combineren met een N1- of een N2-configuratie, met een GVW tot 4.050 kg.

De Maxus eDeliver 9 Chassis Cab kent slechts één uitrustingsniveau. Dat is wel meteen het meest complete. Nagenoeg alle denkbare comfort- en veiligheidsvoorzieningen zijn standaard. Dat zijn onder meer airconditioning, een 10-inch touchscreen met achteruitrijcamera + Apple Carplay/Android Auto, parkeersensoren voor, LED-koplampen, Lane Change Assist, Blind Area Monitoring en bandenspanningscontrole TPMS.

Een chassis-cabinebedrijfswagen is bedoeld voor opbouw. Maxus realiseert zich dat bedrijfsmatige gebruikers op dit vlak sterk uiteenlopende wensen hebben. De eDeliver 9 Chassis Cab biedt daarom buitengewoon veel mogelijkheden om aan die wensen tegemoet te komen. In de L4 N2-configuratie is de maximaal toegestane lengte van de eDeliver 9 met opbouw maar liefst 6.835 mm. Maxus biedt echter de mogelijkheid om met een attest tot maximaal 7.092 mm lengte te gaan. Met een attest is de toegestane hoogte ook te verruimen van standaard 2.960 mm naar 3.300 mm. De maximale breedte is standaard 2.136 mm en met attest is 2.250 mm mogelijk. Bovendien mag de Maxus eDeliver 9 Chassis Cab een aanhanger (geremd) tot 1.200 kg trekken. Dat maakt deze bedrijfswagen zeer veelzijdig inzetbaar, ook voor het zwaardere werk.

Voor de eDeliver 9 heeft Maxus sterk gefocust op de hoogst efficiënte elektromotor en aandrijving, voor een gunstig stroomverbruik en een grote reële actieradius. De elektromotor levert een piekvermogen van 150 kW en een maximumkoppel van 310 Nm. De maximumsnelheid is begrensd op 100 km/uur en bij de speciale, met B-rijbewijs te rijden, N2-versie is dat 90 km/uur. De eDeliver 9 Chassis Cabine heeft een 65 kWh accu. De actieradius is afhankelijk van de opbouw, maar in de praktijk kan op een rijbereik van gemiddeld 140 tot 200 km worden gerekend.

Alle bestelwagens van Maxus zijn standaard voorzien van zowel AC- als DC-laders. De Maxus eDeliver 9 Chassis Cab is ook standaard voorzien van een on-board 3-fase AC-lader, waarmee 11 kWh kan worden geladen. Snelladen (DC) kan met 65 kWh, waarbij de accu in 36 minuten van 20 naar 80  procent is op te laden. Bij 11 kWh bedraagt de laadtijd 6,30 uur (5-100  procent).

Maxus biedt 8 jaar garantie op de high voltage-accu met een maximum van 160.000 kilometer en 5 jaar op het voertuig.

Vanaf medio december 2021 is de Maxus eDeliver 9 Chassis Cab beschikbaar bij het professionele bedrijfswagendealernetwerk van Maxus verspreid over geheel Nederland.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.