
Maxus presenteerde onlangs haar eDeliver 7 gesloten bestelauto en toen konden we ook al wat zien van de chassis-cabineversie van de eDeliver 3. Nu maakt Maxus Motors meer bekend over deze variant van de eDeliver 3.
De eDeliver 3 als gesloten bestelauto is leverbaar met twee wielbases (2.910 en 3.285 mm) en twee laadvolumes (4,8 en 6,3 m3).
Op basis van de uitvoering met lange wielbasis introduceert Maxus nu ook een chassis cabine-variant voor uiteenlopende opbouwmogelijkheden met een bruto laadvermogen tot 1.120 kg. Daarmee biedt Maxus naar eigen zeggen een volwaardig, veelzijdig en voordelig transportalternatief voor in de stad ten opzichte van de bekende micro-mobility-opties, op basis van het rijbewijs B. Waarmee ook deze eDeliver3 zeer wendbaar door de stad manoeuvreert. Daarbij onderstreept de Chassis Cabine zijn veelzijdigheid nog eens extra dankzij een trekgewicht tot 650 kg voor een aanhanger, wat de eDeliver3 Chassis Cabine tot een compacte krachtpatser maakt.
Qua opbouw, ombouw en inzet zijn de mogelijkheden voor de eDeliver3 Chassis Cabine velerlei. Voorbeelden zijn veelgebruikte toepassingen als kipper of een variant met een ruime transportbox, maar dankzij maatwerk van de aangesloten ombouwpartners is er een eDeliver3 voor vrijwel elke wens.
De eDeliver3 Chassis Cabine heeft een volledig elektrische aandrijflijn, met een 90 kW (122 pk) en 255 Nm sterke elektromotor en een 50 kWh accupakket dat zowel via een wandbox of een snellader is te laden. Afhankelijk van de opbouwtoepassing heeft de eDeliver3 Chassis Cabine een elektrische actieradius van zo’n 329 kilometer in de WLTP-stadscyclus.
De nieuwe Maxus eDeliver3 Chassis Cabine is per direct te bestellen via het nieuwe Nederlandse netwerk van Maxus-dealers. Prijzen van de eDeliver3 Chassis Cabine beginnen bij 33.495 euro excl. BTW.