e-VANt

Met een actieradius tot maar liefst 342 kilometer in de stad wil Maxus met de eDELIVER 3 de markt van elektrische bestelauto’s veroveren. Tijdens zijn sessie op eVANt op 3 februari gaat Country Manager Lou Jedeloo van Maxomotive Nederland in op het productprogramma en de mogelijkheden die Maxus biedt.

Sinds een jaar is het uit China afkomstige 100 procent elektrische bestelwagenmerk Maxus verkrijgbaar in Nederland. Een paar maanden geleden werd de compacte eDELIVER 3 geïntroduceerd. Volgens Jedeloo een van de grond af opgebouwde elektrische bestelauto met een cockpit aangepast aan de hedendaagse Westerse comfort en ergonomie. Een wagen ook die voldoet aan de wensen van de klant, de veelzijdige en kritische ondernemer, veelal MKB’er, die producten snel, goed en efficiënt van a naar b moet brengen. En daar komt vanaf juni 2021 de grote broer eDeliver 9 bij.

“Met mijn sessie op 3 februari wil ik de deelnemers vooral meenemen naar ons productprogramma en toepassingsmogelijkheden van deze bestelbus. Ik wil antwoord geven op de vraag hoe we bedrijven maximaal kunnen ondersteunen bij de dagelijkse inzet van voertuigen”, aldus Jedeloo, die ruim 25 jaar actief is in de automotivebusiness en in rap tempo een Maxus dealer- en servicenetwerk opbouwt in ons land. Volgens Jedeloo stuk voor stuk dealers met een heel duidelijk bedrijfswagenprofiel en DNA.

Maxus rijdt al sinds 2015 door de drukke emissieloze zones in Chinese miljoenensteden als Sjanghai en Peking rond, én dus sinds kort ook in Nederland. Met de toename van het aantal emissiezones in de Nederlandse binnensteden maken naar verwachting elektrische bestelwagens een grote opmars de komende jaren. Zeker nu de actieradius van deze elektrische bestelwagens verder toeneemt. Zo kan de Maxus eDELIVER 3 binnenstedelijk tot zelfs 342 kilometer rijden, voordat hij aan de laadpaal moet. En met een snel-lader is de accu van de bestelbus binnen drie kwartier voor 80 procent procent gevuld.

“Naast de vele mogelijkheden van de elektrische bestelwagens ligt er ook nog een berg subsidie te wachten voor kopers. Er is de komende jaren, met een geplande start vanaf 1 maart 2021, door de overheid ruim 200 miljoen euro aan 10 procent aanschafsubsidies gereserveerd. Het is duidelijk, de trein van de elektrische bestelwagen is al vertrokken en daar is geen houden meer aan. Marktleiders, onder andere vertegenwoordigd in de EV100, ondersteunen naast grote klanten met hun fleet elektrificatie, ook MKB’ers en diverse last mile delivery bedrijven met de overstap naar milieuvriendelijk transport. Daarom stel ik graag aan alle doelgroepen de nieuwe Maxus voor, die ook nog eens goed verkrijgbaar is. Of je er nu 1, 10 of 100 van wilt afnemen. Er is geen beperkte capaciteit met lange wachttijden bij Maxus.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.